ZASADY BEZPIECZNEGO FUNKCJONOWANIA
HOTELU AQUARIUS SPA*****
ZASADY BEZPIECZNEGO FUNKCJONOWANIA HOTELU AQUARIUS SPA*****
Higiena i czystość w obiekcie zawsze były dla nas priorytetem, co miało też odzwierciedlenie w Państwa wysokich ocenach. Używanie podczas sprzątania na szeroką skalę dezynfektantów, działanie zgodnie z procedurami HACCP w gastronomii, czy też bieżąca konserwacja instalacji i urządzeń, od początku były i są dla nas codziennością gwarantującą odpowiedzialne i bezpieczne świadczenie usług.
Jednakże funkcjonowanie w szczególnej sytuacji, jaką jest pandemia, wymaga od nas dostosowania procedur do zasad bezpieczeństwa i higieny, które mają za zadanie chronić Gości i pracowników przed zakażeniem. Zapewniamy, że przeszkoliliśmy personel oraz wdrożyliśmy i przestrzegamy poniższych procedur, opracowanych w oparciu o wytyczne Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Wierzymy, że dzięki nim Państwa pobyt w naszym hotelu będzie bezpieczny oraz pozwoli cieszyć się nadmorskim klimatem i czerpać energię z pięknej natury wybrzeża.
PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA
Hotel jest obiektem o dużej powierzchni, wnętrza są bardzo przestronne, więc możliwe jest zachowanie bezpiecznej odległości 2 m pomiędzy osobami.
I. Zgłoszenie pobytu (meldowanie w recepcji) i pobyt
- Hotel przyjmuje na pobyt wyłącznie osoby zdrowe. W przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby jak uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu, temperatura ciała powyżej 38 stopni Gościowi i osobom mu towarzyszącym zostanie odmówiony wstęp na teren hotelu.
- Przy wejściu do hotelu znajduje się dozownik ze środkiem do obowiązkowej dezynfekcji rąk.
- Przy stanowisku recepcyjnym umieszczone są oznaczenia wydzielające bezpieczne odległości. Bezpośrednio przy ladzie przewidziane jest miejsce tylko dla jednego Gościa.
- Stanowiska recepcyjne zostały wyposażone w przegrody oddzielające pracowników od Gości, a blaty, terminale płatnicze i karty pokojowe są po każdym Gościu dezynfekowane.
- W przypadku pojawienia się niepokojących objawów zdrowotnych podczas pobytu, Gość jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić o tym recepcję.
II. Pokój
- Pokoje dokładnie wietrzymy i sprzątamy z zastosowaniem szczególnych procedur dezynfekcji (m.in. meble, klamki, uchwyty, piloty do telewizora, telefony, czajniki). Personel pracuje w rękawiczkach i maseczkach.
- Wkłady kołder i poduszek po każdym wyjeździe są dezynfekowane specjalistycznymi środkami. Pościel i ręczniki są prane w wysokiej temperaturze z odpowiednimi detergentami.
- Zawartość lodówek minibarowych została usunięta. Asortyment uzupełniamy na życzenie.
- Podczas pobytu pokoje są sprzątane na życzenie Gości i podczas ich nieobecności. Prosimy poinformować nas o nieobecności i życzeniu sprzątania pokoju poprzez wywieszenie na klamce informacji „Proszę posprzątać”. W przypadku gdy Gość nie życzy sobie sprzątania w danym dniu, nie należy wywieszać zawieszki. Szczególne preferencje zawsze można zgłosić w recepcji.
- W łazienkach znajdują się dozowniki z mydłem antybakteryjnym.
III. Części wspólne
- Osoby przebywające w częściach wspólnych są zobowiązane do noszenia maseczek, stosownie do wytycznych Ministerstwa Zdrowia.
- Windą należy jeździć pojedynczo lub w gronie osób zakwaterowanych w jednym pokoju. Zachęcamy do korzystania z klatki schodowej „B”, znajdującej się przy pokojach 143, 243, 343.
- Wszelkie ogólnodostępne blaty, klamki, poręcze, przyciski wind, toalety, etc. podlegają regularnej dezynfekcji co godzinę w godz. 7.00-23.00, w godzinach nocnych wg harmonogramu.
- Dozowniki w toaletach ogólnodostępnych wypełnione są mydłem antybakteryjnym.
- Przed wejściem do hotelu, w holu głównym, w Restauracji, w Recepcji AQUACENTER&SPA, przed Klubem Zabaw, w szatniach basenowych i przed wejściem do siłowni dostępne są dozowniki ze środkiem dezynfekującym do rąk, który nie wymaga spłukiwania.
- W Recepcji SPA dostępne są w sprzedaży maseczki i kieszonkowe płyny dezynfekujące.
- Funkcjonuje wypożyczalnia hotelowych rowerów, które są dezynfekowane po każdym Gościu.
IV. Gastronomia
- Restauracja bufetowa, a’ la carte i kawiarnia funkcjonują z zachowaniem wymaganych odstępów między stolikami.
- Kucharze i kelnerzy pracują w maskach stosując wszystkie zasady HACCP i Sanepidu.
- Przy wejściu do restauracji Goście są proszeni o zdezynfekowanie rąk oraz posiadanie osłony ust i nosa. W trakcie konsumpcji przy stoliku osłona nie jest wymagana.
- Powierzchnie ogólnodostępne, akcesoria, stoliki i krzesła podlegają dezynfekcji.
V. Aquacenter i siłownia
- Do dyspozycji Gości jest basen rekreacyjny z atrakcjami wodnymi, brodzik dla dzieci z mini-zjeżdżalnią, dwa jacuzzi wewnętrzne oraz basen pływacki. Przed wejściem do Aquacenter Goście są proszeni o zdezynfekowanie rąk i zapoznanie się z zasadami bezpiecznego korzystania z basenów i saun umieszczonymi przed recepcją basenową.
- W strefie Aquacenter jest prowadzona regularna dezynfekcja zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju i GIS.
- Przed wejściem na siłownię Goście są proszeni o zdezynfekowanie rąk i zapoznanie się z zasadami bezpiecznego korzystania z siłowni, umieszczonymi przed wejściem do sali.
VI. Centrum Kosmetyczne
- W Recepcji SPA przed wejściem do Centrum Kosmetycznego Goście są proszeni o zdezynfekowanie rąk.
- Wszelkie powierzchnie ogólnodostępne, a także sprzęt, kosmetyki i gabinety podlegają regularnej dezynfekcji.
- Pracownicy wykonują zabiegi w maseczkach ochronnych i w rękawiczkach.
- Goście są proszeni o zasłanianie ust i nosa, jeśli specyfika zabiegu na to pozwala.
VII. Pracownicy
- Monitorujemy temperaturę ciała pracowników, dostawców i serwisów wchodzących na teren hotelu. Osoby z jakimikolwiek objawami przeziębienia lub podwyższoną temperaturą ciała nie są dopuszczane do pracy.
- Każdy pracownik wchodzący na teren hotelu ma obowiązek zdezynfekować ręce.
- Personel wyposażony jest w odpowiednie środki ochrony osobistej (maseczki ochronne, rękawiczki) oraz płyny do dezynfekcji i mydła antybakteryjne.
- Wszelkie ciągi komunikacyjne, klatki schodowe, windy, pomieszczenia socjalne podlegają regularnej dezynfekcji.
VIII. Rozwiązania techniczne
- Regularnie serwisujemy i dezynfekujemy urządzenia klimatyzacyjne oraz terminowo wymieniamy filtry. W centralach wentylacyjnych stosujemy wyłącznie filtry klas F7 i F5.
- Woda użytkowa jest w całości uzdatniana i poddawana filtracji. Na instalacji wody ciepłej zamontowany jest generator dwutlenku chloru, który jest wysoce efektywny w zwalczaniu drobnoustrojów i ma długi czas utrzymywania się w instalacji.